The Consortium for Advanced Management- International (CAM-I) defines target costing as a profit planning and cost management system that is price led, customer focused, design centered and cross functional. Target costing initiates cost management at the earliest stages of product development and applies it throughout the product's life cycle by actively involving the entire value chain. Six key principles that describe the major tenets of target costing are: 1. price-led costing, 2. focus on customers, 3. focus on design, 4. cross-functional teams, 5. value-chain involvement,and 6. lifecycle cost reduction.
Posting TERPOPULER
-
Piutang Tak Tertagih Uncollectible Account Expense/Bad Debt Piutang Tak Tertagih timbul karena adanya resiko piutang yang tidak dapat t...
-
Biaya Tetap vs Biaya Variabel vs Biaya Semi Variabel Dilihat dari aspek perilaku biaya atau perangai biaya maka biaya dapat diklasifikasik...
-
Rekonsiliasi Bank Adanya rekonsiliasi bank adalah karena adanya perbedaan antara saldo kas versi laporan bank dan saldo kas versi perusahaan...
-
Metode Eceran Retail Method Metode Eceran adalah metode yang digunakan untuk mengestimasi nilai pesediaan dari rasio Barang tersedia untu...
-
LAPORAN LABA RUGI PERUSAHAAN MANUFAKTUR Dari hasil perhitungan skedul harga pokok produksi dapat lanjutkan untuk penyusunan laporan laba rug...
Selasa
A Template for Implementing Target Costing
A TEMPLATE FOR IMPLEMENTING TARGET COSTING
Abstract (Summary)
Label:
Accounting Journals